woensdag 14 november 2007

Madam Tussaud's!

Ik stond oog in oog met Gordon, Wim Kok en K3 afgelopen weekend!

Een weekendje vakantie. Een dagje Amsterdam begint bij het wereld beroemde Madam Tussauds. Nadat ik een bedrag heb afgerekend van € 40,00 ( € 20,00 p.p), hadden we nog geen 2 stappen gedaan of we kwamen bij het eerste beeld. Een vriendelijke mederwerkster verteld dat ik 2 gratis toegangkaartjes krijg. Goh wat leuk is mijn eerste reactie. Maar ze is nog niet klaar.. 'Want Madam Tussaud is aan het verbouwen, en daarom kunt u de gehele muziekafdeling niet bereiken'. Ik sta de 10 seconde geleden vriendelijk ogende mederwerkster met open mond aan te kijken. 'Wat bedoelt u verbouwen, muziekafdeling?' is mijn antwoord. 'Nou, u kunt onze muziekafdeling met zangers en zangeressen niet bekijken, die zijn wij aan het verbouwen, dus daarom 2 gratis kaartjes'. Ik vroeg direct waarom ze dat niet bij de kassa zeggen voor je betaald. 'O, heeft mijn collega dat niet gezegd? Dat is niet de bedoeling'. Maar achter ons komen de 4 volgende bezoekers binnen die ook niets horen over een verbouwing! Ik neem de kaartjes aan maar zeg nog wel dat ik het een slechte zaak vindt. Maar voor veel mensen maken de gratis toegang kaartjes veel goed... Ja we zijn toch Hollanders. Maar ik vindt het erg slecht van Madam!

Binnen gekomen wordt er een foto gemaakt. Mijn eerste keer bij Madam Tussaud ging ik gratis op de foto met Arnold (The Terminator). Deze keer kan je een foto maken met Jack Sparoww ( Pirats of the carabian). Na de indrukwekkende foto, kom je in een lift die je op de eerste verdieping brengt. Hier wordt je een verhaal verteld van Willem van Oranje. Na een lang verhaal, kom je bij de 17e eeuw. Je loopt over de gracht en staat oog in oog met Rembrandt. Hierna wacht Pirats Live, een live horror feest, met echte acteurs. Ik ben 2 jaar geleden in London al flink te grazen genomen, dat ik toch liever een andere route pak.
Na de hart off route te hebben gelopen (vooral aanbevolen voor mensen met een hartprobleem, of kleine kinderen), kom je in de zaal met belangrijke wereld leiders. Van Wim Kok, tot Maxima en van Majoor Borszhardt tot Pim Fortyn. Ze staan er allemaal..

In de volgende zaal is een kleine selectie van de zangers en diverse prominenten. Van Joop van den Ende, tot Wendy van Dijk en van Mart Smeets tot Tom Hanks. Even is er nog hoop omdat er een trap naar boven gaat. Maar daar kwam ik alleen De broertjes de boer, de blue man Group, en K3 tegen.



Hierna is er geen weg terug, en wordt je verwacht bij het souvenirs winkeltje. Je kan hier je foto op halen die je bij binnenkomst hebt gemaakt (met Jack).. Kosten € 6.50...!! De verkoper komt direct op mij afgestormd. 'Wilt u de foto niet kopen?' zegt de jongeman. 'Nou nee dank je, toen ik een aantal jaar geleden met geweest was het nog gratis'. 'Ja, dat klopt' is zijn enigste antwoord. En hij verdwijnt evensnel als hij kwam!..

Na 20 minuten stond ik weer buiten, een illusie armer, maar ook € 40,00 armer.

Geen opmerkingen: