vrijdag 24 augustus 2007

14 September...

Als je een datum noemt, bijvoorbeeld 10 april, dan denk je aan een verjaardag (mijn verjaardag), maar het kan ook een trouwdatum zijn, een verloof datum of wat dan ook. Zulke datums blijven je voor altijd bij.

Naast mijn verjaardag, de verjaardag van mijn ouders,zus, en vriendin heb ik nog 1 datum die eigenlijk 2 betekenissen heeft. Op deze dag overleden mijn ouders, maar op deze datum werden mijn ouders ook uit hun leiden verlos, en zijn ze heen gegaan waar ze heel graag heen wilde gaan!

14 September.. Tot 1998 is dit voor mij een hele gewone datum gebleven. Niets bijzonder. Tot de datum 14 september 1998. Op deze datum is mijn vader overleden aan Kanker. Na een korte ziekte bed van ruim een jaar overleed hij op 49 jarige leeftijd. Mijn beste vriend, mijn maatje, mijn gabber, mijn vertrouwenspersoon, mijn vader. Hij betekende heel erg veel voor mij. Ik trok meer met mijn moeder op dan met mijn vader. We deden bijna alles samen. Fietsen, boodschappen doen en veel meer..

Maar er gingen 5 ‘gewone’ jaren overheen toen mijn normale leven totaal werd verstoord. Het was 6 juni 2003. Toen ik te horen kreeg dat mijn moeder een hersentumor zou hebben. Het werd het begin van een nachtmerrie, die ruim 2 jaar duurde. De ene operatie naar de andere volgde. Op het einde was er niets meer aan te doen. Hoewel die 2 jaar de verschrikkelijkste uit mijn leven waren had het nog wel 1 plus punt. Op 30 en 31 Mei 2005 organiseerde ik, in samenwerking met Vakschool Wageningen het Benefiet diner(daarover later een ander logje).

Op 14 september 2005 is mijn moeder overleden aan Kanker. Zoals door haar gepland, zij wilde die dag overlijden, en zo geschiede..

14 September, een datum die nooit meer uit mijn hoofd verdwijnt. En het is bijna 14 September!!

Geen opmerkingen: