maandag 20 augustus 2007

Het lijkt Makkelijker dan het is...

Het is vrijdag avond, als ik na het ophangen en opvouwen van de was telefoon krijg van mijn zus. Heb je het al gehoord? 'Heb je het al gehoord?', meestal zeg ik dan ja, en gooi ik het verhaal wat zij eigenlijk wil zeggen eruit. Want meestal gaat het om iets wat ze gehoord heeft op tv. En meestal iets wat komt uit de Showbizz. Maar deze keer verteld ze iets was redelijk onverwachts kwam. Of tenminste, het zat eraan te komen, maar zo snel? 'Heb je het al gehoord?' Nee, zei ik. Jos Brink is dood! Het was even een aantal seconde stil. Wat! Was mijn antwoord... Ongeveer 3 weken geleden kwam het nieuws naar buiten dat Showbizz vader, presentator, acteur en cabaretier Jos Brink een ernstige vorm van kanker had. Uitgezaaid van zijn linkerbeen tot zijn oksels. Zelf heb ik ervaring met de ziekte kanker, en bij het verhaal van Jos wist ik zeker dat wij niet lang meer zouden kunnen genieten van zijn vrolijke programma's en zijn verschijning op de buis.

Donderdag hoorde ik dat Jos in coma werd gehouden naar 3 operaties. Het enige wat ik dacht, dit gaat niet goed. Dit gaat te snel. De volgende avond krijg ik het bericht, Jos is Overleden op 65 jarige leeftijd. Natuurlijk redelijk jong, maar ter vergelijking met mijn ouders, zij waren 49 en 46 toen de ziekte kanker hun lot bepaalde! Een Bekende Nederlander is een voorbeeld, niet alleen hun gedrag maar ook bij ziekte herkennen mensen zichzelf in hun.

Een Bekende Nederlander vermaakt mensen, en mensen kunnen meestal hun hele leven mee beleven. Van onder tot de top. Ze weten alles van die BN'er. En dan opeens, is hij of zij er niet meer. En is de rest wat overblijft zijn mooie herinneringen...

Maar dit bericht is niet alleen gericht op Jos. Er zijn nog meer Bn'ers die veel te vroeg overleden zijn en waar wij Nederlanders erg veel om hebben moeten rouwen!



GerdJan Dröge


Andre Hazes


Guusje Nederhorst


Frederique Huydts


Robert Long